Dealer login

Retour & garantie

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel heeft Motoria SN B.V. een retourprocedure opgesteld. Wanneer deze procedure wordt gevolgd, bespoedigt dit het proces omtrent de retourzending en eventuele creditnota

Retourprocedure
Om je retour te kunnen verwerken, is het noodzakelijk om:

  1. Een digitaal retourformulier in te vullen
  2. Een kopie van de factuur in de verpakking toe te voegen.

Print het retourformulier (RMA) uit wat u in uw Postvak IN ontvangt en voeg het document bij het pakket. U kunt het adresetiket op het formulier gebruiken voor op de doos of envelop.
Zonder deze gegevens is het voor ons niet duidelijk van wie het pakket afkomstig is en kunnen wij je retour niet in behandeling nemen.

Heeft u een band die onder de garantie valt? Download dan hier het Garantieformulier banden, vul deze in en voeg het formulier bij het pakket.
Heeft u een onderdeel die onder de garantie valt? Download dan hier het Garantieformulier onderdelen, vul deze in en voeg het formulier bij het pakket.

Algemene richtlijnen voor retourzendingen
Verkeerd bestelde en/ of geleverde artikelen dienen compleet en onbeschadigd te zijn. Artikelen dienen in originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking, vrij van beschrijvingen en stickers, te bevinden. Indien dit niet het geval is, zal de retourzending niet worden geaccepteerd.

Reden aanvraag retourzending (RMA)
Wat is de reden dat u het artikel wilt retourneren? We maken onderscheid tussen:

  1. Verkeerde besteld; verkeerde bestelling geplaatst door de klant;
  2. Transportschade; Let op: transportschade moet binnen 24 uur na aflevering schriftelijk zijn gemeld bij de afdeling Customer Support en op de pakbon/ aftekenlijst van de transporteur worden vermeld. Zichtbare transportschade dient altijd geweigerd te worden;
  3. Verkeerd artikel ontvangen; artikel komt niet overeen met de bestelling / pakbon;
  4. Verkeerd advies; verkeerd aangegeven op de webshop
  5. Product niet werkend; artikel is kapot en/of werkt niet naar behoren.
1. Verkeerde bestelling geplaatst door de klant
Een verkeerde bestelling kunt u binnen 24 uur na levering melden aan de afdeling Customer Support, bij voorkeur via het Retour formulier op de webshop of via e-mail aan info@motoria.nl. Bij een verkeerde bestelling worden de kosten van retour in rekening gebracht met een minimum van € 15,00. Dit geldt niet als u de artikelen zelf retour stuurt. Indien artikelen speciaal voor u zijn ingekocht, gelden de bovenstaande voorwaarden niet! Deze artikelen kunnen niet retour worden genomen door Motoria SN B.V.
2.1. Zichtbare transportschade
Volg bij zichtbare transportschade de onderstaande procedure:

  1. Weiger altijd de zending!
  2. Laat de vervoerder de transportschade bevestigen en vermeldt dit op de pakbon/ aftekenlijst van de transporteur. Maak, indien mogelijk, een (digitale) foto van de schade en stuur deze naar de afdeling Customer Support, bij voorkeur via e-mail aan info@motoria.nl.
  3. Neem direct, echter binnen 24 uur, contact op met de afdeling Customer Support. Nieuwe artikelen worden verstuurd als de beschadigde zending in het magazijn van Motoria SN B.V. is ontvangen.
2.2. Verdekte transportschade
Indien de transportschade niet zichtbaar is en pas na het openen van de verpakking wordt ontdekt, dient u binnen 24 uur na ontvangst van de zending dit te melden bij de afdeling Customer Support, bij voorkeur via e-mail aan info@motoria.nl. Maak, indien mogelijk, een (digitale) foto van de schade en stuur deze naar de afdeling Customer Support. Claims die later dan 24 uur na ontvangst van de zending worden gemeld, kunnen niet in behandeling worden genomen.
3. Verkeerde levering; artikel komt niet overeen met de bestelling/pakbon
Indien de geleverde artikelen niet overeenkomen met uw bestelling en/of pakbon (bijvoorbeeld te weinig, te veel of verkeerd geleverde artikelen), dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden aan de afdeling Customer Support, bij voorkeur via het Retour formulier op de webshop of via e-mail aan info@motoria.nl. Wij zullen de verkeerde levering zo spoedig mogelijk herstellen.
4. Verkeerd advies
Indien de geleverde artikelen niet geschikt zijn voor de betreffende motorfiets en verkeerd wordt aanbevolen op de webshop, dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden aan de afdeling Customer Support, bij voorkeur via het Retour formulier op de webshop of via e-mail aan info@motoria.nl. Wij zullen de verkeerde levering zo spoedig mogelijk herstellen.
5. Product niet werkend
Indien de geleverde artikelen niet (naar behoren) werkend zijn, dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden aan de afdeling Customer Support, bij voorkeur via het Retour formulier op de webshop of via e-mail aan info@motoria.nl. Wij zullen de verkeerde levering zo spoedig mogelijk herstellen.

Bij overige vragen kunt u ook contact opnemen met de afdeling Customer Support via e-mail: info@motoria.nl of telefoon: 0186 – 200 201.